.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ دو گيلاني براثر آنفولانزاي خوكي

سرپرست شبكه بهداشت و درمان تالش از مرگ مشكوك دو تالشي بر اثر ابتلا به آنفلو‌آنزاي نوع A خبر داد.

رسول عليقلي‌زاد با اشاره به مرگ دو نفر تالشي بر اثر آنفلوآنزا افزود: در دو موردي كه شهروندان تالشي فوت كردند، موارد مشكوك بوده و هنوز توسط آزمايش‌ها و مطالعات صورت گرفته كاملا علت مرگ بر اثر اين بيماري تاييد نشده است.
وي افزود: همكاران در شبكه مراكز بهداشت و درمان، بيمارستان‌هاي دولتي و بخش خصوصي تمام تلاش خود را براي معالجه و درمان كامل افراد انجام مي‌دهند.
عليقلي‌زاده تصريح كرد: با همكاري خوب فرمانداري، آموزش و پرورش، اداره‌ها و نهادها تا‌كنون توانسته‌ايم به خوبي اين بيماري را در مدرسه‌ها و اماكن عمومي و اداري كنترل كنيم.
رئيس بيمارستان شهيد نوراني تالش با بيان اينكه از يك ماه گذشته دستورالعمل راه‌هاي پيشگيري از بيماري از طرف فرماندار تالش به اداره‌ها و نهادها براي اجرا ارسال شده است، افزود: در بيمارستان شهيد نوراني تالش اتاق‌هاي ايزوله آماده شده و افراد مشكوك به آنجا انتقال داده مي‌شوند و همه نكات بهداشتي و درماني در اين مركز بهداشتي و درماني دولتي زيرنظر پزشكان متعهد و مجرب رعايت مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه شهروندان تالشي نبايد نگران شيوع اين بيماري و اينكه كشنده است، باشند خاطر نشان كرد: مي‌توان با مراجعه به موقع به پزشك يا پيشگيري و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي از اين بيماري و ويروس دور شد.
سرپرست شبكه بهداشت تالش گفت: تعدادي از شهروندان تالشي مشكوك به بيماري آنفلوآنزا بستري شده و پس از بهبود و اطمينان كامل از سلامت از بيمارستان شهيد نوراني تالش ترخيص شده‌اند كه جاي هيچ‌گونه نگراني نبوده است.
وي با اشاره به راهكارهاي مقابله با بيماري آنفلوآنزا اظهار داشت: مقابله با آنفلوآنزاي نوع A در تالش با چاپ و توزيع بروشورها، اطلاعيه‌هاي بهداشتي، برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي آموزشي تشديد شده وهيچ نگراني در زمينه تلفات اين بيماري درصورت رعايت نكات بهداشتي در تالش وجود ندارد.
عليقلي‌زاده از شهروندان تالشي خواست تا با رعايت نكات بهداشتي اعلام شده، شبكه بهداشت و مراكز درماني را در خصوص مهار اين بيماري بيش از پيش ياري كنند.
وي راه‌هاي انتقال اين بيماري در بين انسان‌ها را از طريق عطسه كردن، سرفه كردن، تماس با اشياي آلوده به ويروس و ... ذكر كرد.
عليقلي‌زاده همچنين علائم اين بيماري را مشابه آنفلوآنزاي فصلي نظير تب، سرفه، گلودرد، آب ريزش بيني، كوفتگي و درد بدن، سر درد، لرز و خستگي و در موارد مشخص اسهال، تهوع و استفراغ عنوان كرد و افزود: در مواردي ممكن است اين بيماري ويروسي پيشرفت كرده و سبب ايجاد عفونت‌هاي شديد ريوي، گوشي و سينوسي شود.
وي ادامه داد: شستن متناوب دست‌ها با آب و صابون، ژل‌ها، فوم‌ها و شستشو دهنده‌ها با پايه‌هاي الكلي به ويژه پس از حضور در مراكز عمومي و ضد عفوني كردن سطوح مي‌تواند سبب كاهش انتقال شود.
سرپرست شبكه بهداشت تالش شستشوي دست‌ها را در پيشگيري از عفونت‌هاي ويروسي و جلوگيري از بيماري آنفلوآنزاي معمولي و نوع A تاثيرگذار دانست و گفت: قطره‌هاي بسيار ريز از ترشحات بيني و حلق ممكن است سبب آلودگي ميز كار، تلفن و يا ديگر سطوح شده و از طريق انگشت به دهان، بيني و يا چشم منتقل يابد.
وي تاكيد كرد: هر شخص با علائم شبه آنفلوآنزا شامل تب ناگهاني، سرفه و يا دردهاي عضلاني بهتر است از محيط‌هاي كار و مراكز عمومي دور بماند و با پزشك تماس بگيرد.
عليقلي‌زاده فاصله گرفتن از اجتماعات عمومي در محيط‌هايي كه احتمال مي‌رود ويروس در آنجا شايع باشد، را نيز توصيه كرد.
عليقلي‌زاده گفت: واكسن آنفلوآنزا نيز مي‌تواند در پيشگيري اين بيماري موثر باشد، هرچند واكسن‌هاي اين بيماري عليه ويروس H1N12009 ايمني حاصل نمي‌كند.
وي تهيه اين واكسن جديد را از نوع ويروس مذكور به زودي در تالش امكانپذير خواند و افزود: به طور كلي ميزان مرگ و مير ناشي از اين بيماري كمتر از يك درصد بوده و در افرادي كه بيماري زمينه‌اي مانند ناراحتي قلبي، كليوي و مزمن ريوي داشته‌اند، مرگ و مير در صورت عدم توجه به نكات بهداشتي و درماني شايع‌تر است.
به گفته عليقلي‌زاده درمان‌هاي حمايتي نظير كنترل آب و الكتروليت‌ها به بهبود بيماري كمك مي‌كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.211 seconds.